Mindfulness- ja stressinhallinta-kurssi esimiehille

 

Kurssin aikana tutustutaan tietoisuustaitoihin, tietoisuustaitoharjoitteisiin ja opetellaan soveltamaan niitä omaan (työ)elämään. Kurssin tavoitteena on tarjota osallistujille erilaisia keinoja ja uusia suhtautumistapoja kohdata arjen haasteita, olivatpa ne sitten uniongelmia, haastavia kohtaamisia, stressiä, kiirettä, ruumiillisia oireita tai jotain muuta.

Harjoitusten avulla pyritään kokemukselliseen ymmärrykseen mielen toiminnasta: ajatuksista, tunteista ja tuntemuksista sekä mielen niistä tekemistä tulkinnoista. Kurssin aikana ei siis vain tyydytä kertomaan vain mitä tulisi tehdä, vaan opetellaan erilaisia keinoja ja työkaluja oman hyvinvoinnin ja jaksamisen tueksi.

Kurssi  koostuu 6–8 tapaamiskerrasta noin joka toinen viikko. Jokainen kahden tunnin tapaamiskerta pitää sisällään alustuksen kulloiseenkin teemaan sekä erilaisia tietoisuustaitoharjoituksia. Jokaisen kerran päätteeksi osallistujille annetaan, myös pieni kotitehtävä, jonka avulla omaa oppimista on mahdollista syventää entisestään.

Voit lukea lisää tietoisuustaidoista ja niiden hyödyistä täältä. Omat sekä kurssilaistemme kokemukset vahvistavat näkemystä tietoisuustaitojen merkityksellisyydestä ja hyödyllisyydestä työelämässä ja työhyvinvoinnin tukena.

Toteutamme erilaisia organisaatioille räätälöityjä tietoisuustaito-koulutuspaketteja. Haluaisitko tietää lisää suositusta erityisesti esimiehille suunnatusta kurssistamme? Tai haluaisitko kenties organisaatiollesi tutustumiskerran tietoisuustaitojen hyödyntämisessä oman jaksamisen ja työhyvinvoinnin tukena? Vai kiinnostaisiko sinua saada omaan organisaatioosi avoin tietoisuustaito-kurssi?

 

Ota yhteyttä Elinaan tai Merviin, kerromme mielellämme lisää.

 

Esimieskurssista sanottua – mitä eväitä kurssi antoi omaan arkeen ja esimiestyön haasteisiin:

 

”Ajatuksia haastavien ihmisten kohtaamiseen, mitä itse voisin tehdä toisin.”

” Harjoitukset vaikuttavat hyödyllisiltä kokemukseni perusteella (pienet tauot työpäivässä).”

”Tarpeeseen tulee [kurssi], koska tahti selvästi liian kiireinen kaikessa, rauhoittumiseenkin.”

”Pysähtymistä hetkeen ja läsnäoloa.”

”Erilaisia keinoja rentouttaa omaa mieltä (kehonskannaus ja asahi muun muassa).”

” Hyviä helppoja harjoituksia.”

”Kokonaisuutena oli oikein hyvä kurssi. Sopivan pitkä ja hyvä aikataulutus. Sain kipinän jatkaa ja hakea/lukea lisää aiheesta…”